Vandaag lanceert de Rabobank – partner van Kunstbende – een landelijke campagne op TV, in bioscopen en op social media rondom Rabo ClubSupport, met daarin een glansrol voor deelnemers van Kunstbende. Deze campagne draagt bij aan de koerswijziging die Kunstbende sinds oktober 2021 heeft ingezet: van wedstrijd naar KLUB Kunstbende, dé creatieve community voor jongeren in heel Nederland. Meer dan ooit zoeken jongeren de verbinding met elkaar en willen ze samen mooie dingen maken. Met ondersteuning van de Rabobank kan Kunstbende alle jongeren – van Groningen tot Limburg – nu nog makkelijker met elkaar in contact brengen via het online platform op kunstbende.nl. Dit platform vormt samen met alle online activiteiten van Kunstbende een hardgroeiende KLUB.

KLUB Kunstbende
Op de site van Kunstbende en in de offline activiteiten is alles erop gericht om jongeren met elkaar en met het creatieve werkveld te verbinden. Iedereen van 13 t/m 18 jaar kan bij Kunstbende gratis member worden, een profiel aanmaken en tutorials volgen. Daarnaast zijn er talloze offline workshops en netwerkactiviteiten waar jongeren met elkaar en met professionals in contact komen. Sinds kort is het mogelijk om eigen projecten te uploaden in het profiel, zodat andere members het kunnen zien en feedback kunnen geven. Ook is er een digitaal prikbord waar members oproepjes kunnen plaatsen om met elkaar samen te werken. De KLUB maakt een mooie groei door, wat bijvoorbeeld blijkt uit de grote hoeveelheid prikbordberichten.

De kracht van verbinding snappen de members van Kunstbende als geen ander. In de TV-commercial zijn Kunstbende-members te zien die KLUB Kunstbende uitdragen, een community waar je je eigen creativiteit kunt ontdekken en ontwikkelen met anderen. In de commercial zie je een workshop waaraan verschillende Kunstbende-members deelnemen. Op de voorgrond is Ro-Mi Pouw te zien, zij won de tweede prijs Dans bij Kunstbende 2021. De commercial is ingezongen door Jaïnda Buiter, winnaar van de eerste prijs Muziek bij Kunstbende 2021.

Daarnaast is er een verdiepende commercial op social media waarin Amara van der Elst – winnaar van de eerste prijs Theater bij Kunstbende 2020 en de huidige ambassadeur van RaboClubSupport – toelicht hoe waardevol KLUB Kunstbende voor haar is geweest:

‘Voor mij persoonlijk heeft Kunstbende me geholpen met mijn purpose vinden. Door Kunstbende ken ik spoken word. Kunstbende stimuleert jongeren echt om kansen te pakken om zichzelf te ontwikkelen. […] Het belang van clubs en verenigingen in Nederland is voor mij echt het ontwikkelen van jezelf als mens. Door anderen te leren kennen, leer je jezelf beter kennen. Dat samenkomen is essentieel. Want er is geen samenleving zonder samen.’

Rabo ClubSupport
Iedereen verdient een club, net als Amara. Een plek waar je elkaar ontmoet, elkaar sterker maakt en jezelf verder kunt ontwikkelen. Daarom ondersteunen Rabobank, Kunstbende, NOC*NSF, LKCA, KNHB, KNLTB, KNSB, Nevobo, Fonds Gehandicaptensport en Hockey Foundation via RaboClubSupport het hele jaar door tienduizenden clubs en verenigingen in Nederland. Zo helpen we clubs met verduurzamen, met de ontwikkeling van creatief talent en creëren we gelijke kansen om samen met kunst bezig te zijn. Dat is goed voor jouw club & geweldig voor de samenleving. Meer info: www.rabo-clubsupport.nl.

Kunstbende
Kunstbende is dé creatieve community voor iedereen van 13 t/m 18 jaar. Kunstbende wordt mede mogelijk gemaakt door Rabobank, Fonds voor Cultuurparticipatie, ArtEZ University of the Arts en diverse andere partners en sponsors. Veel artiesten hebben hun eerste stappen gezet bij Kunstbende, zoals Trijntje Oosterhuis, Abdelkader Benali, Kalvijn en Martin Garrix.

Ook leuk!

© Kunstbende Limburg